Eveliina Kallunki

Eveliina Kallunki

31 elokuuta 2021

Yritysbloggaaminen on tehokasta sisältömarkkinointia ja parantaa samalla myös sivustosi hakukonelöydettävyyttä

Blogien kirjoittaminen alkoi yleistymään, kun internet levisi yritysten ja valtioiden lisäksi myös tavallisten kansalaisten saatavilleSaatat tietää useita nykyisiä ja entisiä ammattibloggaajia sekä harrastelijoita, jotka kirjoittavat elämästään, harrastuksestaan tai työstään omaan blogiinsa. 

Bloggaaminen ei ole ainoastaan yksityishenkilöiden ilo, sillä myös yritys voi pitää blogia ja julkaista kirjotuksia. Blogit tukevat parhaimmillaan yrityksen ammattitaidon osoittamista asiantuntevilla kirjoituksilla yrityksen toimintaan kuuluvista aiheesta. Lisäksi bloggailu tuottaa myönteisiä asioita sivuston löydettävyydelle hakukoneissa vahvistuvan yritysmielikuvan lisäksi. 

 

Bloggaaminen on parasta sisältömarkkinointia 

Yritykset ja asiakkaat kohtaavat toisiaan jatkuvasti verkossa, mutta oikean asiakkaan ja yrityksen on vaikea päästä jutun päästä kiinni, jos yrityksellä ei ole jotain mielenkiintoista tarjottavaa. Jotta asiakkaan mielenkiinnon saa herätettyä, täytyy hänelle tarjoilla viihdyttävää, informatiivista tai muuten vain kiinnostavaa sisältöä. Blogikirjoitusten avulla päästään kertomaan syvällisemmin tietystä asiasta, joka kiinnostaa asiakasta niin paljon, että hän päättää vierailla sivustolla. 

Sillä ei ole väliä ovatko asiakkaat B2B vai B2C –asiakkaita, sillä blogikirjoitukset toimivat molemmilla puolilla. Kuluttajapuolella yritys voi kirjoittaa blogiinsa esimerkiksi tuotteiden tai palveluiden käytöstä, asiakkaiden kokemuksista, hyödyistä, uutuuksista jne. Yrityskauppaa tekevä organisaatio voi vahvistaa asiantuntijarooliaan tarjoamalla toimialaltaan hyviä vinkkejä, ohjeita, asiakaskokemuksia, kuulumisia yrityksen toiminnasta tai toimialaa koskevista muutoksista kotimaassa ja maailmalla.  

Eli yrityksen tarjontaa ja toimintaa avaavat kirjoitukset rakentavat siltaa yrityksen ja asiakkaan välille. Luottamus lisääntyy, mielikuva hyvästä ammattitaidosta vahvistuu ja todennäköisyys ostoksen tekemiselle tai yhteydenotolle kasvaa. 

 

Hakukoneet arvostavat blogikirjoituksia 

Oletko parantamassa yrityksen hakukonelöydettävyyttä? Nyt kannattaa aloittaa blogien kirjoittaminen, sillä kyseinen sisältö on sekä asiakkaan että Google-botin mieleen. Lue lisää hakukonemarkkinoinnista!

Blogitekstissä pääset kirjoittamaan yritykseen liittyviä aiheita ja teemoja rennommin ja laajemmin, kuin esimerkiksi tuote- tai palvelukuvauksissa. Blogikirjoitukset ohjaavat tehokkaasti vierailijoita sivustollesi ja pääset kehottamaan asiakkaita ottamaan yhteyttä tai jatkamaan ostoksille verkkokauppaan. 

Kirjoittaminen tarvitsee tietysti aikaa. Blogin kirjoittamisen vauhtiin pääsee vain aloittamalla ja tutustumalla blogimuotoisen tekstin kirjoitustyyliin, kuten otsikoihin, kappaleisiin ja avainsanojen käyttämiseen. 

Jos aika tuntuu olevan kortilla, me Sohovalla kirjoitamme mielellämme blogitekstejä puolestasi! Suunnitellaan yhdessä, mitä aiheita kirjoituksissa haluttaan käsitellä ja me teemme raskaimman kirjoitustyön. Halutessasi suunnittelemme ja toteutamme blogisi brändin sekä blogisivun perustamisen sivustollesi! 

Laita viestiä ja aloitetaan blogien tekeminen yhdessä!

Tagipilvi

, ,

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi