Eveliina Kallunki

Eveliina Kallunki

11 elokuuta 2021

Saavuta tavoitteesi somemainonnalla

Sosiaalisen median alustojen, kuten Facebookin ja Instagramin algoritmien jatkuvat muutokset nakertavat jatkuvasti orgaanisten (ei-maksettujen) julkaisujen tehokkuutta. Orgaanisella markkinoinnilla saa vähitellen aikaan tuloksia, mutta se vaatii paljon aikaa, tarvitsee selkeän strategian ja pilkuntarkkaa toteuttamista. Maksettu mainonta somessa auttaa yrityksen näkyvyyden parantamisessa ja antaa nopeasti tuloksia. 

Mainontaa tavoitteiden mukaisesti 

Oli tavoitteena sitten  kasvattaa brändisi tunnettuutta tai lisätä liikennettä verkkokauppaa, somemainonta tukee tavoitettasi. Sosiaalisen median maksettu mainonta perustuu  tavoitteen asettamiseen ja sen tavoitteluun. Rahalla tehty mainonta sosiaalisessa mediassa ilman tavoitetta on vain ympäriinsä huutelua ja ei johda toivottuihin tuloksiin. Saat hyviä tuloksia, kun maksettu mainonta toteutetaan suunnitelmallisesti katse tavoitteessa! 

yritysilme


Somemainonta
 kohdennetaan potentiaalisille asiakkaille
 

Sosiaalisen median kanavia käyttää moni, mutta kaikki eivät ole yrityksesi asiakkaita. Jotta rahat eivät mene hukkaan, ihanteellisinta on tavoitella niitä sosiaalisen median käyttäjiä, jotka todennäköisimmin ostavat yrityksen tuotteita ja palveluita. Somemainonnan työkalut auttavat kohderyhmän rajaamisessa kätevästi juuri halutulle porukalle. 

Somemainontaa pystytään kohdentamaan yrityksesi kohderyhmälle helposti sijainnin, demografisten tietojen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan. Määriteltyä kohderyhmää pystytään paremmin puhuttelemaan heitä kiinnostavalla tavalla mainoksen sisällön avulla, jolloin he todennäköisesti reagoivat mainokseen halutulla tavalla 

Kattavat raportit tuloksista reaaliajassa 

Parasta on, että maksetusta mainoksesta saadaan erilaisia tuloksia, joita tarkastelemalla opitaan mainoksen toimivuudesta. Mm. Facebookin Business Manager –mainosten hallinta työkalu kertoo sinulle ajantasaisesti mainoksen tuottamista tuloksista: näyttökerrat (kuinka monta kertaa mainos on näytetty ihmiselle), kattavuus (kuinka monta yksittäistä ihmistä on nähnyt mainoksen), sitoutumiset (erilaiset reagoinnin mainokseen), tehokkuus (kuinka monta kertaa mainosta on klikattu) sekä muita hyödyllisiä tietoja. 

Kattavat tiedot mainoksen menestymisestä auttaa tulevien mainoskampanjoiden suunnittelussa ja kohdentamisessa. Somemainonta on jatkuvaa oppimista saaduista tuloksista, joka mahdollistaa mainosten tehokkuuden nostamisen.
 

Kuinka paljon mainontaan pitää laittaa rahaa? 

Maksettu mainonta ei vaadi massiivisia tuhansien eurojen budjetteja. Budjetin suuruutta on hyvä miettiä tavoitteiden ja haluttujen tulosten mukaan. Maltillisellakin budjetilla saa jo tuloksia aikaan, jos kampanjan suunnittelu ja toteutus on tehty huolellisesti ja kampanjaa seurataan aktiivisesti tarvittavien muutosten tekemiseksi.

Saadut tulokset auttavat jatkokehittämisessä

Somemainonnasta saadaan tehokasta, kun somesta ja somen ulkopuolelta kerättyä dataa hyödynnetään mainonnassa. Datan avulla pystytään kohdentamaan mainoksia entistä paremmin oikealle kohderyhmälle, kuten tekemällä uudelleenmarkkinointia henkilöille, jotka ovat esim. Reagoineet aiempiin mainoksiin tai vierailleet yrityksen verkkosivuilla. 

 

Haluatko aloittaa yrityksesi somemainonnan tekemisen? Sohova toteuttaa yrityksesi some-mainontaa kuukausilaskutteisesti ilman pitkäaikaisia sitoutumisia. Ota yhtettä! 

Tagipilvi

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi