Eveliina Kallunki

Eveliina Kallunki

28 heinäkuuta 2021

Hyvät verkkosivut toivottavat asiakkaan tervetulleeksi

Loistava tapa saada uusia asiakkaita on satsata yrityksen verkkosivuihin. Tiedonhaku tapahtuu tänä päivänä lähes aina älypuhelimen hakukonetta käyttämällä, joten verkkosivujen rooli asiakkaan ja yrityksen ensimmäisenä kontaktipisteenä on todella suuri. Hyvät verkkosivut ikäänkuin tarttuvat asiakkaan kädestä kiinni ja toivottavat hänet tervetulleeksi - hänen ongelmansa tullaan ratkaisemaan vierailun aikana. 

Verkkosivusto on tärkeä osa yrityksesi mielikuvaa 

Millaisen mielikuvan haluat antaa yrityksestäsi asiakkaalle verkkosivuillasi? Luotettava ja asiantunteva sivusto esittelee asiakkaalle yrityksen toimintaa, tuotteita ja palveluita sekä kertoo taustatarinaa ja neuvoo ottamaan yhteyttä. Toisin sanoen mielikuvan rakentamiseen tarvitaan hyvää ja informatiivista sisältöä: tekstiä, kuvia tai videoita.  

Verkkosivujen sisältö on siis tärkeässä roolissa. Hyvät verkkosivut pyrkivät ohjaamaan ja neuvomaan asiakasta ratkaisemaan hänen ongelmansa, esittelemään yrityksen tarjontaa ja tukemaan ostopäätöstä. Kiinnitä huomiota verkkosivujen teksteihin: saako asiakas tarpeeksi tietoa? 

Toimiva verkkosivu houkuttelee käymään sivustolla uudestaan 

Nopeasti latautuva ja sisällöltään looginen verkkosivusto ilahduttaa aina. Asiakas viihtyy sivustolla, jota on nopea käyttää, tuotteita ja palveluita on vaivatonta selata ja sivuston syövereihin ei eksy. 

Hyvillä verkkosivuilla toteutuvat mm. nämä asiat: 

  • Verkkosivuston valikko (menu) on selkeä ja helppokäyttöinen 

  • Verkkosivu latautuu nopeasti 

  • Sivusto oresponsiivinen eli toimii myös mobiilissa 

  • Sivusto on siisti ja visuaalisesti silmää miellyttävä  

Parasta, mitä yrityksen verkkosivusto voi asiakkaalle tehdä, on säästää heidän aikaansa. Tarjoamalla helppokäyttöisen, selkeän ja informatiivisen sivuston asiakkaan ongelman ratkaisuun vapauttaa asiakkaan tekemään muita hänelle mieluisia asioita. Ja samalla tuottaa yrityksen kassaan rahanarvoista tulosta. 

Haluatko päivittää verkkosivustosi palvelemaan asiakkaitasi? Kaipaat sitten täysin uutta sivustoa tai sivuston päivittämistä, Sohova auttaa!

Varaa palaveriaika myynti@sohova.fi tai soittamalla 040 129 3487/Mikko Pulju

Tagipilvi

,

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi