Skip to content

WooCommerce

new_uutiskirje copy 5

 

WooCommerce –verkkokauppa 

WooCommerce on maailman suosituimpia verkkokaupan alustoja, sekä paras tapa toteuttaa WordPress-verkkokauppa. Tarjoamme WooCommerce-verkkokaupan suunnittelua, toteutusta, kehitystä ja ylläpitoa sekä kevyisiin että vaativiin verkkokaupan ratkaisuihin. 

 

WooCommerce-toteutus monipuolisella kokemuksella 

WooCommerce on erittäin suosittu verkkokaupparatkaisu, jonka voi ottaa käyttöön WordPress-verkkopalvelun lisäosana. Sen merkittäviä vahvuuksia ovat helppo käyttöönotto, avoin lähdekoodi ja laaja jatkokehitettävyys. Esimerkiksi kevyimpiin verkkokaupan alustoihin verrattuna WooCommerce antaa paljon enemmän vapauksia kehitystä ja omiin tarpeisiin räätälöintiä ajatellen. Vastaavasti sen järeämmät kilpailivat ovat yleensä huomattavasti kalliimpia ja raskaampia kehittää. 

WooCommerce sopii hyvin yritykselle, joka tarvitsee monipuolista jatkokehitettävyyttä eikä halua olla sitoutunut lisenssimaksulliseen alustaan tai juuri yhteen toimittajaan. Alustalle on myös tarjolla paljon valmiita integraatioita muista palveluista, joten yhteydet esimerkiksi talous- tai tuotehallintaan onnistuvat. 

Sohova on toteuttanut monenlaisia WooCommerce -verkkokaupparatkaisuja asiakkailleen. Osa on ollut hyvinkin kevyitä muutaman tuotteen valikoimia, osa taas syvästi integroituja laajoja toteutuksia.   

Sohovan teemalla toteutetut sivustot ja verkkokaupat skaalautuvat todistetusti huikeisiin käyttäjämääriin. Mm. Nenäpäivän sivustolla tehtiin Nenäpäivänä 2021 yli miljoona sivulatausta yhden päivän aikana. Näillä luvuilla sivusto on hetkellisesti Suomen vierailluimpia verkkosivuja. Pohjateemamme on ulkopuolisen tieturva-asiantuntijan auditoima ja palvelinkumppanimme hyväksymä. Tekniset puitteemme WordPress-toteutuksiin ovat siis loistavat. 

Jos etsit kumppania WooCommerce-projektiin, ota yhteyttä niin keskustellaan tarkemmin kuinka voisimme olla avuksi. 

4-a-1

WooCommercen vahvuuksia 

Wordpress-verkkokauppa lisäosana 

WooCommerce on WordPressin lisäosa, joskin erittäin laaja sellainen. Sen avulla lähes mikä vain WordPress-verkkosivu on laajennettavissa verkkokaupaksi. Kaupan ja muun sivuston sisältö on mahdollista integroida saumattomasti: tuotteet ovat WordPressin sisältöä, mikä mahdollistaa WP:n sisällönhallintatyökalujen hyödyntämisen – sama hallintapaneeli toimii sivustolle ja kaupalle. Tilaukset kirjataan WP:n backendiin posteina. Myös tuotteet ovat editorin puolella artikkelityyppi (post type). Oletuksena verkkokauppa luodaan erillisenä alasivuna. Sohova on kehittänyt asiakkaitaan varten WordPress-frameworkin, joka tukee myös Woocommercen nopeaa käyttöönottoa niin että parhaiksi todetut käytännöt ovat heti oletuksena mukana. 

Lue lisää: WordPress

Avoin lähdekoodi ja maksuttomuus 

WooCommerce perustuu avoimeen lähdekoodiin, eli se tarjoaa käyttäjälleen vapaat kädet käytön ja kehityksen suhteen. WooCommerce on myös ilmainen, eli siihen ei liity käyttöönotto- tai lisenssimaksuja. Sen saa otettua käyttöön ilman koodaustaitoja, riittää että WordPressin käyttö on tuttua. WooCommerce tukee “pakasta vedettynä” valmiiksi useita maksutapoja, kuten Paypal, lasku tai maksu noutaessa. Myös tiedot kuten hinta, alennushinta, tuotetunnus (SKU), verotusluokka tai toimitusluokka esim. painon mukaan onnistuvat. Manuaalinen maakohtainen tai automaattinen verotus on myös mahdollinen. Oletuskäyttöliittymä sisältää myös tuotteiden filtteröinnin ja esim. “featured” -tuotteiden nostamisen esiin. 

Skaalautuminen, lisäosat ja integraatiot 

WooCommercella voi toteuttaa erittäin suuriakin verkkokauppoja: alusta skaalaa hyvin ainakin tuhansiin tuotteisiin asti. Suosittuja lisäosin käyttöön otettavia toimintoja ovat maksukanavien lisäksi erilaiset ratkaisut laskujen generoimiseen, toimitustapoihin (kuten vaikkapa Smartpost) ja tuotepaketit (ns. “product bundle”). Lisäosat ovat usein maksullisia, mutta niiden vuosimaksut ovat hyvin kohtuullisia (esimerkiksi noin 100 usd per vuosi). Intengraatioita on hyvin mahdollista luoda muihin järjestelmiin, kuten tuotehallintaan, taloushallintoon ja toiminnanohjaukseen, sekä erilaisiin maksukanaviin kuten Paytrail tai Checkout. Meillä vankka kokemus erilaisten REST-API-integraatioiden toteutuksesta. 

Räätälöinti asiakkaan tarpeisiin 

WooCommercen merkittävimpiä etuja on lähes täydellinen vapaus jatkokehitettävyydessä. Käyttökokemusta on mahdollista kehittää juuri omien tavoitteiden ja tarpeiden mukaisesti esimerkiksi räätälöimällä ostopolun tapahtumia ja näkymiä, kuittien toimittamista ja erityyppisiä tuotteita. Verkkokauppa on mahdollista integroida saumattomasti muuhun sivuston sisältöön esimerkiksi niin, että tuotteisiin linkitetään tukevia sisältöartikkeleita. Voimme räätälöidä WooCommercen asiakkaan yritysilmeen ja toiveiden mukaisesti, niin että käyttökokemus on juuri toivotunlainen. 

Ota yhteyttä, niin katsotaan kuinka voimme auttaa teitä WooCommerce-verkkokaupan kanssa.