Skip to content

Kotatieva — brändi & digitaalinen markkinointi

kotatieva

Kotatieva Winter Leisure Park – yritysilme, verkkopalvelut ja digimarkkinointi alusta loppuun

Rakensimme uudelle talviaktiviteettipuisto Kotatievalle verkkokaupan, brändin ja yritysilmeen, suunnittelimme ja toteutimme digitaalista markkinointia ja hyödynsimme perinteisiä mainonnan elementtejä myynnin tueksi.  

Linkki palveluun: kotatieva.fi

kotatieva verkkosivu kuva

Kotatieva Winter Leisure Park

Kotatieva on talviaktiviteettipuisto (englanniksi Winter Leisure Park), jonka jalokivenä komeilee 500 metriä pitkä metsäluistelurata, jota pitkin puiston asiakkaat pääsevät luistelemaan puiden keskellä. Vastaavanlaista rataa ei löydy muualta Pohjoismaista.   

Luistelun lisäksi puisto tarjoaa muitakin talviaktiviteetteja: jääkeilausta, lumikenkä-frisbeegolfia, lumileikkejä sekä mäenlaskua rauhallisessa ja luonnonkauniissa ympäristössä. Alueelta löytyy myös sovituskoppi, josta asiakkaat löytävät luistimet ja muut tarvittavat välineet talviaktiviteetteihin sekä kodan välipalojen nauttimiseen.  

Me Sohovalla loimme ja toteutimme Kotatievan brändin, suunnitella ja tehdä markkinointia digitaalisesti, matkailun verkostoja hyödyntäen ja perinteisiä esitteitä ja valotaulumainoksia hyödyntäen. 

Visuaalinen ilme ja verkkokauppa 

Lähdimme suunnittelemaan ja toteuttamaan nopealla aikataululla Kotatievan brändiä ja talvisesonkiin tähtäävää ennakkomarkkinointia. Visuaalinen suunnittelijamme suunnitteli Kotatievalle uuden logon, jonka yhteyteen loimme sloganin kansainvälisiä matkailijoita ajatellen. Täydentäväksi nimeksi valikoitui Winter Leisure Park. Muovailimme Kotatievan visuaalisen identiteetin alusta asti: logon, värimaailman sekä toteutimme erilaisia palvelusymboleja verkkosivustoa ja markkinointiviestintää varten. 

Kotatievan verkkokauppa tehtiin WordPress-alustalle sopivan WooCommerce-verkkokauppa lisäosan avulla. Verkkokaupassa myydään talvipuiston pääsylippuja ja tarjotaan informaatiota Kotatievan palveluista ja aktiviteeteista. Sivuston verkkokauppa ja kaikki sisällöt tehtiin niin suomeksi että englanniksi.  

Monikanavainen markkinointi 

Verkkosivuston valmistuttua pääsimme aloittamaan Kotatievan palveluiden markkinoinnin kansainvälisille matkailijoille. Kyseessä oli uusi yritys ja uudenlainen palvelu, joten yleisön tietoisuuden lisääminen täytyi tapahtua nopeasti. Markkinoinnissa hyödynnettiin olemassa olevia matkailuyhteisöjä, kuten Visit Rovaniemeä, jonka sivuille lisäsimme Kotatievan esittelyn niin suomeksi kuin englanniksi. Loimme profiilin myös TripAdvisoriin ja päivitimme aiemmin luodut Instagram- ja Facebook-tilit uuden ilmeen mukaisiksi.  

Aloitimme kohdemaihin Google Ads –hakusanamainoskampanjan tavoitteena herättää potentiaalisten asiakkaiden mielenkiintoa talvipuiston aktiviteetteja kohtaan ja ohjata ihmisiä vierailemaan Kotatievan verkkosivuilla.  

Talvisesongin alkaessa aloitimme myös somemainonnan Facebookissa ja Instagramissa. Mainontaa kohdennettiin kohdemaihin sekä Rovaniemen alueella oleville matkailijoille. Sisältöjä tehtiin Kotatievan somekanaviin säännöllisesti someviestintäsuunnitelman mukaisesti. Somekanavat toimivat myös erinomaisena viestikanavana Kotatievan ja asiakkaiden välillä.  

Olemme toteuttaneet alusta asti Kotatievan sisältömarkkinointia muun muassa somekanaviin. Luomme mainoskampanjoita ja päivitämme verkkosivuston sisältöä säännöllisesti sekä ylläpidämme verkkokauppaa.

Näkyvää mainontaa myös teiden varsilla 

Kotatievan talvipuiston ajoreitille ja puiston alueelle suunnittelimme ja tilasimme opasteita ja kylttejä asiakkaille ja paikallisten matkatoimistojen ja majoituspalveluiden toimitiloihin.  Suunnittelimme ja teetätimme myös esitteitä Kotatievasta. Sijoitimme myös Rovaniemen kävelykadun varrella sijaitsevaan valotauluun mainoksen Kotatievasta joulusesongin aikaan.